środa, 27 grudnia 2017

Podsumowanie roku, to czas na zrobienie porządku w głowie

Kiedy nadchodzi grudzień, zanim jeszcze poczujesz magię świąt, czeka Cię wiele przygotowań. Zwykle wszystko zaczyna się od dokładnego posprzątania mieszkania. Ścierasz kurz z wysokich szafek, który zawsze gdzieś umykał, porządkujesz rzeczy w szufladach, do których niezbyt często zaglądałaś. Jednak zapominasz o najważniejszych porządkach, jakie powinnaś zrobić, a mianowicie o uporządkowaniu bałaganu w swojej głowie. Tylko dzięki temu będziesz mogła rozpocząć nowy rok z czystym umysłem, co pomoże Ci uporządkować całe swoje życie.



Rozpocznij od wyrzucenia z siebie emocji


Twój umysł zaprząta na pewno wiele niepotrzebnych myśli, wspomnień bolesnych rozstań, kłótni czy nieporozumień. Pora je wyrzucić ze swojej głowy. Zastanów się, co doprowadziło do konfliktowej sytuacji. Postaraj się całą sytuację ocenić obiektywnie. Nie zwalaj całej winy na drugą stronę, wczuj się w położenie innych. Wyciągnij wnioski, a potem nie wracaj już do tego ponownie. Jeżeli masz problem z obiektywnym podejściem do sytuacji, przelej całą swoją złość zapisując wszystko, co się wydarzyło. Bądź całkowicie szczera i opisz wszystko to, co czułaś. Po kilku dniach przeczytaj to, co zapisałaś ponownie. Pomoże Ci to obiektywniej spojrzeć na całą sytuację i wyciągnąć konstruktywne wnioski. Często rozpamiętujesz jakieś niepowodzenia z przeszłości? Przeanalizuj je, aby nie wpakować się w taką sytuację ponownie, a potem zamknij ten rozdział i nie wracaj do niego. To wszystko przeszłość, której nie możesz już zmienić, a ciągłe powracanie, sprawia, że zamiast skupiać się na tym co tu i teraz albo planować przyszłość, rozpamiętujesz coś czego już nie zmienisz.



Uporządkuj obowiązki i niedokończone sprawy


Niekorzystnie na czystość Twojego umysłu wpływa natłok obowiązków, niekończonych spraw i przyjętych na siebie zobowiązań. Kiedy pojawia się ich zbyt wiele, czujesz się przytłoczona i masz wrażenie, że nie poradzisz sobie z tym wszystkim. Pomoże Ci spisanie wszystkich rzeczy, jakie masz w najbliższym czasie do zrobienia i dokończenia. Następnie oznacz, te które są pilne. To nimi zajmij się najpierw, a resztę zostaw na później i nie myśl o nich, dopóki nie załatwisz tych pierwszych. Możesz się także zastanowić się, czy nie możesz części obowiązków przekazać komuś innemu? Nie musisz przecież robić wszystkiego sama, a rodzina czy przyjaciele na pewno z chęcią Ci pomogą.

A po co Ci ten stres?


Stres towarzyszy Ci przez cały dzień? Masz nadzieję, że w pracy z czasem będzie go coraz mniej? Niestety, jeśli praca jest dla Ciebie stresująca, to nie zmieni się to po przepracowaniu kilku lat. Będziesz się tylko gorzej czuć, bo niekorzystnie wpłynie to na Twoje zdrowie. Masz dwa wyjścia. Możesz zmienić pracę, na taką w której będzie go mniej lub zmienić swoje podejście. Być może zbyt bardzo przejmujesz się sytuacjami, na które nie masz najmniejszego wpływu? Spróbuj każdego dnia po pracy, wypisać na kartce sytuacje, które Cię zdenerwowały lub wyprowadziły z równowagi w ciągu dnia. Tylko bądź ze sobą całkowicie szczera! Następnie wykreśl wszystkie te, na które nie miałaś żadnego wpływu i w których nic nie mogłaś zmienić. Czy na Twojej liście zostało cokolwiek? Zapewne nie zostało nic lub jedna czy dwie pozycje. Wiec po co martwiłaś się tymi pozostałymi?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz