piątek, 28 lipca 2017

Jak uprzytulnić wynajmowane mieszkanie?

Jedyną możliwością dla wielu ludzi, którzy chcą się usamodzielnić, jest wynajęcie mieszkania. Czasem jest to etap przejściowy między mieszkaniem z rodzicami a zakupem własnych czterech kątów. To bardzo wygodne rozwiązanie, bo możemy się w każdej chwili przeprowadzić, np. bliżej miejsca pracy. Z drugiej strony zwykle mamy mniejszą swobodę w organizowaniu go „po swojemu”, gdyż nie chcemy lub nie możemy wprowadzić wielu zmian. Zobaczmy, co zrobić, aby w wynajmowanym mieszkaniu poczuć się jak u siebie.


Ściany

Jeżeli w wynajmowanym mieszkaniu ściany są niebieskie, a my chcielibyśmy coś spokojniejszego lub wręcz przeciwnie – mieszkanie jest pomalowane na biało a my wolelibyśmy coś bardziej szalonego, to w żadnym wypadku nie możemy rozpocząć remontu bez konsultacji z właścicielem. Jeżeli w sprawie aranżacji ścian otrzymaliśmy zielone światło, to możemy bez obaw zmienić kolor, przykleić fototapetę z ładnym widoczkiem lub stworzyć swoje własne niebo w sypialni, przyczepiając na sufit gwiazdki. Możemy również powiesić na ścianie obrazy, swoje zdjęcia lub plakaty. Ciekawy efekt uzyskamy przypinając zdjęcia lub pamiątki, np. bilety z koncertów czy wejściówki, na ładnym sznurku przy pomocy ozdobnych spinaczy. Dzięki temu zyskamy efektowną dekorację, która przy każdym spojrzeniu będzie przywoływać miłe wspomnienia.





Podłogi

Tutaj nie mamy zbyt wielkiego pola do popisu, gdyż niewiele osób, nawet uzyskując zgodę właściciela, będzie chciało zmieniać podłogi, gdyż jest to dość kosztowne. Jeżeli jednak nie są one w zbyt dobrym stanie możemy je przykryć ładnym dywanikiem. Ociepli mieszkanie i nada mu indywidualnego charakteru. Na szczęście takie rozwiązanie możemy zastosować w każdym pomieszczeniu, a w dodatku w przypadku przeprowadzki, łatwo przetransportujemy dywanik do kolejnego mieszkania, być może już własnego!



Okna

W wynajmowanym mieszkaniu zwykle nie ma w ogóle firanek, a jeśli już są, to nie wyglądają zbyt dobrze. Możemy założyć rolety, przy czym będziemy się musieli liczyć z tym, że w przypadku przeprowadzki raczej nie zabierzemy ich ze sobą. Bezpieczniejszym rozwiązaniem są firanki i zasłony, które zawsze można zdjąć. Natomiast parapet powinien należeć do żywych kwiatów, które będą pięknie wyglądać i poprawiać samopoczucie każdego dnia. Ważne, aby wybrać ładne doniczki, pasujące do wystroju wnętrza. Jeżeli nie mamy ręki do kwiatów, możemy zdecydować się na cięte kwiaty w wazoniku, np. takim. Wielbiciele spacerów po łąkach, powinni zebrać bukiet polnych kwiatów, które po zasuszenie będą ciekawą dekoracją parapetu przez cały rok.





Dodatki

To oczywiście elementy, za pomocą, których najłatwiej nadać mieszkaniu indywidualny charakter i go uprzytulnić. Możemy kupić dekoracyjne poduszki i narzutę na kanapę. Dzięki temu nikt nie zauważy, że to wiekowy mebel, w niezbyt dobrej kondycji. Ramka na zdjęcie wykonana własnoręcznie jeszcze w szkole czy figurka przywieziona z dalekiej podróży, przy okazji przeprowadzki nie powinny zniknąć w kartonie w garażu u rodziców czy na dnie szafy, gdyż to właśnie dzięki takim drobiazgom nowe mieszkanie stanie się przytulne i „nasze”.


4 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również tak robiłam, że przez pewien okres wynajmowałam mieszkanie. W końcu postanowiłam kupić własne i to w nowym budownictwie. Wybór padł na ofertę dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ i mogę jak najbardziej go polecić, gdyż mieszkanie jest cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że przede wszystkim przed wynajęciem warto jest przeprowadzić porządny remont. W takiej sytuacji ja korzystałem z materiałów do wykończenia od https://artcorestudio.pl/ i jestem zdania, że był to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie planuję remont mojego domu po dziadkach. Zastanawiam się więc nad tym, jakie maszyny będą mi do tego remontu potrzebne. Widziałam tutaj możliwość wynajmu różnych maszyn: https://maszyny-stolarskie.com.pl . Jestem ciekawa, co o tym sądzicie.

    OdpowiedzUsuń